La dona perfecta de Nasrudín

Nasrudín conversava amb els seus amics en la casa de te i els contava com havia iniciat un llarg viatge per a trobar la dona perfecta amb qui casar-se. Els hi deia:

-Vaig viatjar a Bagdad, després d’un temps vaig trobar una dona formidable, atenta, intel·ligent, culta d’una gran personalitat.

Van dir els seus amics:

-Per què no et vas casar amb ella?

-No era completa, -va respondre Nasrudín-, després vaig anar al Caire, allí vaig conéixer una altra dona certament fabulosa; bella, sensible, delicada, afectuosa.

-Per què no et vas casar amb ella?, van dir els amics.

-No era completa -va respondre novament Nasrudín-, llavors me’n vaig anar a Samarcanda allí per fi vaig trobar les dona dels meus somnis; enginyosa i creativa, bella i intel·ligent, sensible, culta, delicada i espiritual.

-Per què no et vas casar amb ella? -van insistir els seus amics.

-Sabeu per què?, ella també buscava un home perfecte.

El mestre Nasrudín, Nasreddín o  Johà és un personatge mític de la tradició sufí, protagonista d’històries curtes  sobretot de tradició oral, on destaca la seva saviesa propera a l’humor i el desconcert. La seva figura és molt present en els països que van des de la Xina i Mongòlia fins al Magrib.

+ contes: “Nasrudín i la conferència

3 comentaris (+add yours?)

  1. Susana Tornero
    mai 02, 2011 @ 10:54:51

    M’encanten els contes d’en Nasrudín, sempre té la paraula justa per recordar-nos com ens compliquem la vida i com n’arribem a ser, de rucs🙂
    Gràcies!

    Respon

  2. núria
    mai 02, 2011 @ 22:16:20

    La Susana em va descobrir en Nasrudín, n’havia sentit a parlar però amb la seva explicació i el conte el dia del Nooruz, va ser com si ja el conegués. Aquest altre és també molt bo!! quanta raó, ens falta mirar-nos més a nosaltres mateixos.

    Respon

  3. Eduard
    mai 03, 2011 @ 10:46:23

    La perfecció… que és la perfecció…? com es possible que, encara avui en dia, els éssers humans estem sempre perdent el temps a la recerca d’una perfecció inexistent… ains… quan hem d’aprendre…

    Respon

Deixa un comentari

