El regal

Un insensat va escoltar que el Buda predicava que hem de retornar bé per mal. Enfadat va anar cap al Buda i el va insultar. El Buda va guardar silenci.

Quan l’altre va acabar d’insultar-lo, li va preguntar:

– “Fill meu, què fas quan algú arriba a casa teva i t’ofereix un regal?”.

Malgrat no entendre el motiu de la pregunta, li va contestar que l’acceptava.

Buda li torna a preguntar:

– “Si un home rebutgés un regal, de qui seria el regal?”.

L’altre va respondre.

– “De qui va voler oferir-lo”.

– “Fill meu”, va replicar el Buda, “m’has insultat, però jo rebutjo el teu insult i aquest queda amb tu. No serà per ventura una desventura per tu?”.

L’insensat es va allunyar avergonyit, però va tornar per a refugiar-se en el Buda.

Anuncis

3 comentaris (+add yours?)

  1. fuetimate
    ag. 09, 2017 @ 11:09:45

    Molt bona resposta!
    Fuet, Mate i Arros

    Resposta

  2. areveure.cat
    set. 07, 2017 @ 13:21:17

    Eduard, t’acabem de descobrir i ens ha encantat.
    T’anirem seguint!

    Resposta

  3. contesillegendes
    set. 11, 2017 @ 17:51:07

    Moltes gràcies a tots dos !!! aquest conte m’encanta, és la saviesa en estat pur… una forta abraçada !!!

    Resposta

Deixa un comentari

